חיפוש

שותפוּת תומכת באהבה
לקידום אימהות משמעותית גם במצבי סיכון

כנשות ואנשי מקצוע המלווים נשים בתקופה הרגישה של ההיריון והלידה, רבים מאיתנו נתקלים בנשים צעירות הנמצאות במצבי סיכון. נשים צעירות אלו מתמודדות לא רק עם האתגרים ה'רגילים' של היריון ולידה, אלא גם עם קשיים נוספים הקשורים למצבן. הן משתמשות בפרקטיקות הישרדות ולעיתים קרובות מתקשות לתת אמון במערכות שונות, כולל מערכת הבריאות.

בכתבה של אדיר ינקו, שפורסמה באתר YNET ב15.4.24, נחשף נתון מדאיג: 19% מהמשתתפות במחקר שיזם משרד הבריאות דיווחו כי איבדו את האמון בצוות הרפואי המטפל. 

בעמותה אנו מתמחות בתמיכה וליווי של נערות, צעירות ונשים במצבי סיכון בשלבי היריון, לידה והורות ראשונית ואנו מלוות עשרות נשים צעירות בכל שנה, בעזרתן של מעל 240 מתנדבות מקצועיות, ואנחנו יכולות להעיד שנתון זה משקף את המציאות שאנו פוגשות יום יום.

חשוב להדגיש: איננו מבקרות את המערכת הרפואית. להפך, אנו מכירות ומוקירות את עבודתם המסורה והקשה של אנשי הצוות הרפואי, הפועלים ללא לאות למען בריאות וחיי המטופלות.

עם זאת, הנתונים מצביעים על צורך בגישה חדשה. גישה שתחבר בין המקצועיות הרפואית לבין הרגישות והמודעות לצרכים הייחודיים של נשים צעירות במצבי סיכון. אנו מאמינות כי שיתוף פעולה בין אנשי המקצוע השונים יכול ליצור מערך תמיכה הוליסטי ומקיף יותר.

אנחנו מאמינות שיש לנו מטרה משותפת: יחד, נוכל ליצור מערכת תומכת יותר, המאפשרת לכל אישה, גם במצבי סיכון, לחוות את תקופת ההיריון והלידה בצורה מיטבית וכך להקטין את הסיכונים הכרוכים אשר נובעים מחוסר האמון במערכת ובצוותי הטיפול. יחד, כשותפים לדרך, נוכל להבטיח יחס ראוי, מכבד ובטוח לכל אישה במערכת הבריאות בישראל. זוהי אחריות וחובה משותפת של כולנו.

וזוהי גם הזדמנות לתיקון אישי, משפחתי וחברתי.

אנו קוראות לכל נשות ואנשי המקצוע בתחום ההיריון והלידה להצטרף אלינו במאמץ זה. בואו נחלוק ידע, נפתח גישות חדשות ונעבוד יחד ליצירת מערכת תומכת ומכילה יותר. יחד, נוכל לבנות עתיד טוב יותר לכל אם צעירה ותינוק.

לפרטים נוספים על פעילות העמותה ואפשרויות לשיתופי פעולה שלחו מייל לכתובת: tomchot.lev@gmail.com

 

לכתבה המלאה: https://www.ynet.co.il/health/article/b1vwtyqxr